Jakie wymagania musi spełniać hotel?

Warto wiedzieć, że obiekt hotelowy to nie to samo, co często mylony z nim obiekt hotelarski. Do pierwszej kategorii należą hotele, które muszą spełniać określone wymagania, by móc tak się określać. 

Wśród elementów standardu możemy wymienić:

– przynajmniej dziesięć pokoi jedno- i dwuosobowych,

– szeroki zakres usług dedykowanych gościom. 

Najczęściej spotykanymi udogodnieniami są:

– różne warianty wyżywienia, w tym śniadanie do łóżka,

– przestrzeń rekreacyjna.

– obsługę na najwyższym poziomie, która jest pełniona w szerokim zakresie usług. 

Warto doprecyzować, że standardy hotelarskie określane są z pomocą gwiazdek, gdzie obiekt z pięcioma odznaczeniami uchodzi za luksusowy. Co ciekawe, możesz spotkać także miejsca sześciogwiazdkowe, a nawet jedyny na świecie lokal siedmiogwiazdkowy. 

Ile pokoi powinien mieć hotel?

Jak już wspomnieliśmy, ilość pokoi to coś, co pomaga w określeniu rodzaju obiektu gościnnego. Hotel powinien mieć ich co najmniej dziesięć. Pomieszczenia te są w większości jedno- i dwuosobowe, jednak w najwyższej klasie obiektów możesz spodziewać się także znacznie większych apartamentów. Te przypominają wręcz dobrze urządzone mieszkania, co świadczy o standardzie panującym w danym miejscu. Wyposażenie pokoi jest także czymś, co ma ogromne znaczenie. Powinno być komfortowe dla gości, praktyczne i stylowe. Design pomieszczeń zwykle jest odpowiednio przemyślany, często zaprojektowany przez doświadczonego architekta wnętrz. Z naszej strony możemy zasugerować zwrócenie się w kierunku ofert marek takich jak Normann Copenhagen, Muuto, czy Iwona Kosicka Design. 

Fotel Oslo, stolik Soft Side, Muuto
Stoliki Soft Side, dywan Pebble, Muuto

Co to jest standard w hotelarstwie?

Rozmawiając o wymaganiach, jakie musi spełniać hotel, nie sposób nie wspomnieć o standardzie w hotelarstwie. Jest to rodzaj kategoryzacji obiektów hotelowych, ich oceny w formie gwiazdek. Te oznaczenia pokazują, jakiego poziomu obsługi i samych pokoi gościnnych możesz się spodziewać. Te najwyżej oceniane lokale oferują nie tylko przestrzeń sypialnianą, ale też prywatne łazienki, czy aneksy kuchenne. To wpływa na ich ocenę przez recenzentów i tym samym określenie ich standardu. Warto w tym momencie wspomnieć, że wbrew pozorom pomiędzy hotelami cztero- i pięciogwiazdkowymi różnice są w zasadzie niewielkie. Opierają się głównie na wyposażeniu pokoi, które jest dostępne dla gości. 

Puf Five, stolik Soft Side, Muuto

Czego spodziewać się po obiektach hotelowych?

Wyjaśniliśmy już kwestię ilości pokoi, wyposażenia i jakości obsługi w danych obiektach hotelowych. Jeśli chodzi o to, czego możesz się spodziewać, zatrzymując się w hotelu, możemy mówić tu o profesjonalizmie pracowników. Co więcej, wystrój lokalu będzie ze sobą spójny, często nawiązujący do cech charakterystycznych danego miejsca, na przykład kolorystyki widniejącej w logo. Trzeba tu jednak zaznaczyć, że poszczególne elementy będą się od siebie różnić w zależności od obowiązującego standardu. 

Taca Wave, stolik kawowy Workshop, dywan Pebble, Muuto

Wysoki poziom jest także gwarancją spełnienia wymagań, takich jak:

  • zgodność z przepisami i standardami bezpieczeństwa,
  • posiadanie odpowiedniego wyposażenia, w tym nie tylko pokoi gościnnych, ale też recepcji, lobby i parkingu,
  • dostosowanie warunków sanitarnych i stanu łazienek,
  • pełnienia usług gastronomicznych,
  • dostępu do internetu,
  • ogólnej dbałości o komfort gości podczas wizyty.

Warto dodać, że istnieje także podział hoteli na turystyczne, średniej klasy i luksusowe. Ciekawostką są spotykane głównie za granicą, bo w Japonii hotele kapsułowe.

Lampa wisząca Rime, stolik Around, Muuto

Jakie usługi dodatkowe można spotkać?

Hotele najwyższej klasy, oferują swoim gościom także wiele dodatkowych usług i atrakcji. Dzięki nim możliwe jest znaczne umilenie pobytu i zachęcenie do ponownego odwiedzenia lokalu. W wielu obiektach można znaleźć miejsca rekreacyjne, czyli:

  • basen,
  • siłownię,
  • SPA.

Nie są to jednak jedyne udogodnienia. Wielu klientów doceni fakt wyposażenia hotelu w pralnię, czy centrum biznesowe, idealne do organizowania szkoleń, czy zebrań firmowych. Wysoki standard to także dbałość o potrzeby osób niepełnosprawnych. Stąd wyposażenie w windy, podjazdy dla wózków inwalidzkich, przystosowane łazienki, oznaczenia w alfabecie Braille’a.

Lampa podłogowa Pull, Muuto

Jakość obsługi gości – podstawowy aspekt wpływający na jakość

Bardzo ważną kwestią jest też profesjonalizm personelu. Istotne jest nie tylko jego podejście do gości, ale też zaangażowanie w pomoc. Osoby zatrudnione w obiekcie powinny orientować się w jego obszarze, co oznacza, że z łatwością wskażą miejsce, którego szukają odwiedzający. Pracownicy powinni przejść stosowne szkolenia, w tym te obejmujące przepisy bezpieczeństwa i zachowania w nagłych sytuacjach, które mogłyby zagrozić gościom. Przestrzeganie wszelkich norm i dbałość o pozytywny wizerunek lokalu również są wyznacznikiem profesjonalizmu.

Zobacz również inne wpisy, oraz produkty:

Pufadesign

Odpowiedz


*