Warto wiedzieć, że obiekt hotelowy to nie to samo, co często mylony z nim obiekt hotelarski. Do pierwszej kategorii należą hotele, które muszą spełniać określone wymagania, by móc tak się określać.
Wśród elementów standardu możemy wymienić:
– przynajmniej dziesięć pokoi jedno- i dwuosobowych,
– szeroki zakres usług dedykowanych gościom.
Najczęściej spotykanymi udogodnieniami są:
– różne warianty wyżywienia, w tym śniadanie do łóżka,
– przestrzeń rekreacyjna.
– obsługę na najwyższym poziomie, która jest pełniona w szerokim zakresie usług.
Warto doprecyzować, że standardy hotelarskie określane są z pomocą gwiazdek, gdzie obiekt z pięcioma odznaczeniami uchodzi za luksusowy. Co ciekawe, możesz spotkać także miejsca sześciogwiazdkowe, a nawet jedyny na świecie lokal siedmiogwiazdkowy.
Ile pokoi powinien mieć hotel?
Jak już wspomnieliśmy, ilość pokoi to coś, co pomaga w określeniu rodzaju obiektu gościnnego. Hotel powinien mieć ich co najmniej dziesięć. Pomieszczenia te są w większości jedno- i dwuosobowe, jednak w najwyższej klasie obiektów możesz spodziewać się także znacznie większych apartamentów. Te przypominają wręcz dobrze urządzone mieszkania, co świadczy o standardzie panującym w danym miejscu. Wyposażenie pokoi jest także czymś, co ma ogromne znaczenie. Powinno być komfortowe dla gości, praktyczne i stylowe. Design pomieszczeń zwykle jest odpowiednio przemyślany, często zaprojektowany przez doświadczonego architekta wnętrz. Z naszej strony możemy zasugerować zwrócenie się w kierunku ofert marek takich jak Normann Copenhagen, Muuto, czy Iwona Kosicka Design.
Co to jest standard w hotelarstwie?
Rozmawiając o wymaganiach, jakie musi spełniać hotel, nie sposób nie wspomnieć o standardzie w hotelarstwie. Jest to rodzaj kategoryzacji obiektów hotelowych, ich oceny w formie gwiazdek. Te oznaczenia pokazują, jakiego poziomu obsługi i samych pokoi gościnnych możesz się spodziewać. Te najwyżej oceniane lokale oferują nie tylko przestrzeń sypialnianą, ale też prywatne łazienki, czy aneksy kuchenne. To wpływa na ich ocenę przez recenzentów i tym samym określenie ich standardu. Warto w tym momencie wspomnieć, że wbrew pozorom pomiędzy hotelami cztero- i pięciogwiazdkowymi różnice są w zasadzie niewielkie. Opierają się głównie na wyposażeniu pokoi, które jest dostępne dla gości.
Czego spodziewać się po obiektach hotelowych?
Wyjaśniliśmy już kwestię ilości pokoi, wyposażenia i jakości obsługi w danych obiektach hotelowych. Jeśli chodzi o to, czego możesz się spodziewać, zatrzymując się w hotelu, możemy mówić tu o profesjonalizmie pracowników. Co więcej, wystrój lokalu będzie ze sobą spójny, często nawiązujący do cech charakterystycznych danego miejsca, na przykład kolorystyki widniejącej w logo. Trzeba tu jednak zaznaczyć, że poszczególne elementy będą się od siebie różnić w zależności od obowiązującego standardu.
Wysoki poziom jest także gwarancją spełnienia wymagań, takich jak:
- zgodność z przepisami i standardami bezpieczeństwa,
- posiadanie odpowiedniego wyposażenia, w tym nie tylko pokoi gościnnych, ale też recepcji, lobby i parkingu,
- dostosowanie warunków sanitarnych i stanu łazienek,
- pełnienia usług gastronomicznych,
- dostępu do internetu,
- ogólnej dbałości o komfort gości podczas wizyty.
Warto dodać, że istnieje także podział hoteli na turystyczne, średniej klasy i luksusowe. Ciekawostką są spotykane głównie za granicą, bo w Japonii hotele kapsułowe.
Jakie usługi dodatkowe można spotkać?
Hotele najwyższej klasy, oferują swoim gościom także wiele dodatkowych usług i atrakcji. Dzięki nim możliwe jest znaczne umilenie pobytu i zachęcenie do ponownego odwiedzenia lokalu. W wielu obiektach można znaleźć miejsca rekreacyjne, czyli:
- basen,
- siłownię,
- SPA.
Nie są to jednak jedyne udogodnienia. Wielu klientów doceni fakt wyposażenia hotelu w pralnię, czy centrum biznesowe, idealne do organizowania szkoleń, czy zebrań firmowych. Wysoki standard to także dbałość o potrzeby osób niepełnosprawnych. Stąd wyposażenie w windy, podjazdy dla wózków inwalidzkich, przystosowane łazienki, oznaczenia w alfabecie Braille’a.
Jakość obsługi gości – podstawowy aspekt wpływający na jakość
Bardzo ważną kwestią jest też profesjonalizm personelu. Istotne jest nie tylko jego podejście do gości, ale też zaangażowanie w pomoc. Osoby zatrudnione w obiekcie powinny orientować się w jego obszarze, co oznacza, że z łatwością wskażą miejsce, którego szukają odwiedzający. Pracownicy powinni przejść stosowne szkolenia, w tym te obejmujące przepisy bezpieczeństwa i zachowania w nagłych sytuacjach, które mogłyby zagrozić gościom. Przestrzeganie wszelkich norm i dbałość o pozytywny wizerunek lokalu również są wyznacznikiem profesjonalizmu.
Zobacz również inne wpisy, oraz produkty:
Odpowiedz