Nowy rozdział w historii Pufa Design

Początek historii marki Pufa Design wiąże się z osobistymi poszukiwaniami jej założyciela – kołobrzeżanina Adama Wysockiego. W latach 2008-2009 rynek wnętrzarski w Polsce pozostawiał wiele do życzenia pod względem różnorodności i atrakcyjności wzorniczej. Świeżo zakupione mieszkanie Adama okazało się aranżacyjnym wyzwaniem. Na drodze do spełnienia wnętrzarskich marzeń pojawiły się trudności w znalezieniu takich mebli i wyposażenia, które spełniałoby estetyczne oczekiwania. 

Adam Wysocki, założyciel Pufa Design
Kołobrzeg, zdjęcie: Pepe_FILMS

Mit założycielski Pufa Design a wyzwania rynku wnętrzarskiego 

Tak w 2010 roku narodziła się idea powstania Pufa Cafe. Pierwotna koncepcja biznesu Adama Wysockiego oferowała unikalne meble (często polskich projektantów) z lat 50. i 60. XX wieku poddanych ręcznej renowacji. Na tamte czasy było to podejście nie tylko wyjątkowe, ale nawet zbyt nowatorskie, bo o recyklingu czy upcyklingu w aranżacji wnętrz nikt nie mówił. Kołobrzeska Pufa Cafe była innowacyjna, ale lokalna, znacznie oddalona od głównych, chłonnych na nowości rynków. Pojawił się więc impuls, aby zrobić coś więcej, by zaistnieć rynku ogólnopolskim. Odnowione meble z okresu PRL zyskały międzynordowe towarzystwo, w ofercie marki zagościło oświetlenie. Nastał czas Pufa Design, powstał ogólnopolski sklep internetowy, który stał się wirtualnym miejscem, gdzie polscy klienci mogli odkryć świat mało wówczas znanych skandynawskich produktów wyposażenia wnętrz i dobrego designu. Od samego początku po dziś dzień celem i motywacją powstania marki Pufa Design była pasja do designu, nawiązywanie relacji z ciekawymi ludźmi oraz zwiększenie potencjału rodzimego Kołobrzegu. 

W rozwijanej dynamicznie ofercie nowej firmy Pufa Design pojawiły się takie marki, jak Kafti, Menu (dziś Audo Copenhagen), Normann Copenhagen, VITA (dziś UMAGE), HK Living i Muuto. Pufa Design szybko się rozwijała, aż stała się pionierem w dostarczaniu nowoczesnego i dostępnego wzornictwa do polskich domów. Okazało się, że potrzeba takich rozwiązań na polskim rynku była ogromna. W biznesowe żagle wiał bardzo silny wiatr.

Rozwój i dywersyfikacja – klucz do sukcesu

Dynamiczny rozwój sprzedaży w branży wnętrzarskiej skłonił do dalszego rozwijania oferty i poszukiwania kolejnych marek, które zachwyciłyby Polaków. Własny azyl zawodowy Adama Wysockiego, stał się dobrze prosperującym biznesem. Nadal jednak fundamentem była wnikliwa selekcja, mająca na celu dostarczenie klientom najciekawszego, niezawodnego i funkcjonalnego wzornictwa. Takie podejście przyświeca Pufa Design nam do dziś. W międzyczasie, padła decyzja o wkroczeniu z designem również na rynek B2B. I tak możliwość objęcia wyłączną dystrybucją ówczesnej marki VITA (dziś UMAGE) w Polsce otworzyła Pufa Design nowe horyzonty, poszerzając doświadczenia i kontakty w świecie dobrego designu również poza granicami Polski. 

W 2014 roku rozpoczął się kolejny etap z życia Pufa Design, związany z koniecznością zmiany lokalizacji biura. Otwarcie pierwszego showroomu w Kołobrzegu było zaproszeniem do poznania na szerszą skalę świata dobrego i dostępnego designu mieszkańcom Kołobrzegu. Niemal dziewięć lat spędzonych przy ulicy Bałtyckiej było okresem intensywnego wzrostu, zarówno oferty, jak i zapotrzebowania na przestrzeń ekspozycyjną.

Przeprowadzka i rebranding – nowy rozdział w historii Pufa Design 

W maju 2023 roku Pufa Design postawiła kolejny krok strategiczny, przeprowadzając się do nowej przestrzeni przy ulicy Mazowieckiej w Kołobrzegu. To miejsce większe, bardziej przestronne i lepiej skomunikowane, otworzyło nowe możliwości prezentacji asortymentu mebli, oświetlenia i szeroki wachlarz akcesoriów wyposażenia wnętrz. Wraz z nową przestrzenią nadeszła chwila, aby otworzyć się na pełne doradztwo biznesowe i inwestycyjne w obszarze designu.

Każdy etap rozwoju Pufa Design był pozytywnym zaskoczeniem dla założyciela Adama Wysockiego. Co zaczęło się od osobistych poszukiwań stało się jednym z najbardziej rozpoznawalnych sklepów z designem w Polsce. Przenosiny do nowej przestrzeni, to kolejny krok w rozwoju, otwarcie nowych możliwości dla lokalnych klientów, architektów i inwestorów. Pufa Design otwarta jest na doświadczenia i ludzi. Przyjazne nastawienie do klientów sprawia, że marka przyciąga wielu przyjaciół i osób wrażliwych na piękno i na świat. Na każdym kroku Pufa Design zaprasza do życia w zgodzie ze sobą w duchu self-care. A przede wszystkim zachęca do tego, by wieść wygodne i komfortowe życie. 

Pufo wystartowało – wizja przyszłości Pufa Design 

Rebranding nie jest tylko zmianą wizerunku graficznego. To czas spojrzenia wstecz na dorobek marki Pufa Design i zdefiniowanie, jakie miejsce brand zajmie w przyszłości. W przypadku Pufy Design, to również utrzymanie relacyjności, różnorodności, optymizmu i profesjonalizmu. Nowa Pufa Design nadal jest ciepła, przyjazna, zachęcająca do codziennych przyjemności życia, i co najważniejsze nadal jest wrażliwa. Jednak to nie przeszkadza rozwijać się marce i być jednocześnie dojrzałą oraz ekspercką. 

W ramach rebrandingu już niebawem pojawi nowa wersja logo Pufa Design, zostanie ona wdrożona w mediach społecznościowych, na naszej stronie internetowej w oznaczeniach paczek i torebek. Z tego względu, że tak dobrze znane logo Pufa Design jest zastrzeżone, będzie ono nadal wizytówką neonu naszego kołobrzeskiego showroomu, natomiast w wersji digital oraz w materiałach firmowych, oraz produktach własnych z odwagą wkraczamy na nieznane wody. Nowe logo można już zobaczyć na świecach naturalnych naszej submarki Bałtyckie Opowieści. 

Świeca Bałtyckie Opowieści „Wiatr od morza” w nowej identyfikacji, zdjęcie: Pepe_FILMS

Świeży wizerunek kreuje nowo opracowana paleta kolorów, nadająca nową energię, zmienna i dynamiczna – są w niej Beże, Rajskie Ptaki, Szałwie i Sadze, które świetnie razem współgrają.

Symbolem przemiany wizerunku jest Pufo – wcielenie naszej pufowej fali, znak niosący ze sobą wiele znaczeń tych emocjonalnych i sentymentalnych związanych z Kołobrzegiem i Bałtykiem, otoczeniem, które jest tak ważne od samego początku istnienia marki. Pufo ma przyjazny kształt, bywa buziakiem, sercem, jest też lekkie jak piórko, kojarzy się z przestrzenią i oddechem. Tak między nami, to wizualny skrót myślowy, który przekazuje bardzo dużo w prosty sposób.

Nowe logo pojawi się w towarzystwie motta „Zadbaj o swoją przestrzeń” będącego istotą marki Pufa Design.

Wraz z nowym wizerunkiem opracowaliśmy też pięć pufowych wartości: „Jesteśmy z Kołobrzegu”, „Design dobry dla Ciebie i planety”, „Design na lata”, „Dbamy o dobre relacje”, „Razem od 2010 roku”.

Cała naprzód!

Podążanie za nowoczesnością bez utraty swojej tożsamości oraz przenosiny do nowego showroomu oznaczają dla Pufa Design otwarcie na lokalnego klienta, architekta i inwestora. A naszym celem i wizją rozwoju jest stanie się liderem w województwie zachodniopomorskim w obszarze wyselekcjonowanego designu. Planujemy rozwój oferty kontraktowej dla różnych branż, jednocześnie kontynuując ekspansję w sprzedaży online i umacniając pozycję solidnego partnera biznesowego w dystrybucji. Pufa Design to nie tylko sklep z meblami i akcesoriami wyposażenia wnętrz. To historia pasji, poszukiwań i ciągłego rozwoju. Z niecierpliwością oczekujemy, co przyniosą kolejne lata tej inspirującej podróży i mamy wielką nadzieję, że dla naszych klientów przejście z jednego wizerunku w drugi będzie procesem komfortowym, harmonijnym, falującym niczym spokojne morze. 

Dziękujemy, że jesteście z nami w tej podróży <3

Przeczytaj również inne wpisy blogowe z archiwum Pufa Design:

Happy Birthday Conversation

Happy Birthday Conversation_3

Jak to jest mieć 5 lat? – wywiad z właścicielem Pufy Design

Stylowa meblarnia Pufa Cafe

Co tam słychać w Pufa Design?

Pufa Design

Odpowiedz


*