O północy w Paryżu, rzecz o lampkach nocnych i Woodym Allenie

Oglądając setny raz ulubione filmy Woody’ego Allena zawsze zwracamy uwagę na wnętrza i rolę oświetlenia w budowaniu nastroju. Na planie filmów Allena, nieważne w którym roku rozgrywa się akcja, podziwiamy stylowe nowojorskie apartamenty, pełne książek, klasycznych mebli i przede wszystkim genialnych lamp – majestatycznych z dużymi, spadzistymi abażurami, szklanymi, ceramicznymi lub z rzeźbionymi miedzianymi podstawami. W tych wysmakowanych wnętrzach prowadzone są rozmowy, odbywają się kłótnie i piękne sceny miłosne. Apartamenty bywają przytulne, bogate, tajemnicze, oświetlone punktowym, ciepłym światłem.

Nowojorski styl aranżacji wnętrz charakteryzuje duża ilość stolików przystosowanych pod stojące lampy. Z tendencją układania drobiazgów na wierzchu i komponowania salonów z gabinetami w sposób przeładowany, ale spójny. Przespacerowaliśmy się po wnętrzach filmów Woody’ego Allena zwracając szczególną uwagę na lampy nocne i stojące. Dzielimy się z Wami naszym niecodziennym felietonem.

Film: Zagraj to jeszcze raz Sam, Rok: 1972

Film: Śpioch, Rok: 1973

Film: Hannah i jej siostry, Rok: 1986

Film: Inna kobieta, Rok: 1988

Film: New York Stories, Rok: 1989

Film: Alicja, Rok: 1990

Film: Zbrodnie i wykroczenia, Rok: 1990

Film: Tajemnica morderstwa na Manhattanie, Rok: 1993

Film: Przejrzeć Harry’ego, Rok: 1997

Film: Klątwa Skorpiona, Rok: 2001

Film: Koniec z Hollywood, Rok: 2002

Film: Co nas kręci, co nas podnieca, Rok: 2009

Pomysły na lampy stojące w Pufie

Pufa Design

Odpowiedz


*